Dėkingumo praktika

„ Turtingas žmogus – dėkingas žmogus.“

Dėkingumas – tai įgūdis, kurį galima išvystyti. Pats žodis „ačiū“ – tai tiesiog pavieniai garsai ir raidės, jei jie nėra paremti veiksmu ir būsena, tai viso labo tėra tuščiai į erdvę leidžiami garsai.

Gyvenime pasitaiko priežasčių nusivilti, tad kartais mus užvaldo tokios neigiamos emocijos, kad net nekyla minčių padėkoti. Tačiau kiekvienas mūsų atrastų, už ką padėkoti gyvenimui ir žmonėms. Psichoterapeutė Natalie Rothstein tikina, kad, jei šią praktiką atliktume nuolatos, taptų lengviau susidoroti su gyvenimo sunkumais. Labai svarbu pripažinti tokius jausmus kaip liūdesys ar pyktis. Jie savaip vertingi, todėl mums reikia juos išmokti priimti. Ugdydami dėkingumą, neišstumsime iš savo gyvenimo negatyvumo dalies, tačiau galime tapti ištvermingesni. Mums vis tiek teks susidurti su nepalankiomis aplinkybėmis, mes vis tiek jausime skausmą, tačiau sunkumai netrukdys sugebėjimui aiškiai mąstyti ir sąmoningai veikti.

Kai mums sunku ir atrodo, kad visas pasaulis sukilęs prieš mus, svarbu surasti laiko pamąstyti apie tai, kas mūsų gyvenime yra gero, ir už tai padėkoti. Tai gali būti smulkmenos: apsikabinti tuos, kuriuos mylime, skanus sumuštinis pietums, nepažįstamojo, atidariusio duris, dėmesys, susitikimas su seniai nematytu draugu, darbo diena be jokių nemalonių įvykių ir pan. sąrašą galime tęsti iki begalybės.

Sutelkdami dėmesį į gyvenimo aspektus, už kuriuos verta dėkoti, pripildome savo gyvenimą teigiamos energijos. Kad pasiektumėte to, reikia nuolat praktikuotis dėkoti. Štai keletas patarimų, kaip tai atlikti.

Pradėkite rašyti dėkojimo dienoraštį. Užrašykite jame visą, už ką esate dėkingi gyvenimui ir žmonėms. Dienoraščio rašymas suteikia galimybę apsidairyti ir pastebėti gėrį, kuris mus supa, ir už jį padėkoti. Tokia rašymo praktika ypač tinka žmonėms, kurie vizualiai suvokia pasaulį. Jeigu rašote dienoraštį kasdien ar keletą kartų per savaitę, gali būti, kad pradėsite kartotis. Tokiu atveju dienoraščio rašymas gali greitai pabosti ir prarasti prasmę. Pabandykite pakeisti temą – kiekvieną kartą apmąstykite vis kitus dalykus: santykius, darbą, vaikus, supantį pasaulį ir pan.

Sugalvokite rytinį ar vakarinį ritualą. Rytinė dėkojimo praktika – tai būdas pradėti dieną pozityviai. Svarbu pabaigti dieną ta pačia dvasia ir užmigti su dėkingomis mintimis apie tą gėrį, kuris nutiko per dieną. Taip mes nuraminame protą ir užtikriname sau sveikatą, visavertį miegą.

Susitelkite į dėkingumą apimti streso. Apimti streso ar pervargimo būsenos sustokite – padarykite pauzę ir pagerinkite akimirką, pamąstydami apie tai, kas vyksta. Atlikite keletą kvėpavimo pratimų ir pabandykite pozityvius momentus, už kuriuos galėtumėte būti dėkingas. Tai padės susidoroti su negatyviomis aplinkybėmis.

Sakykite ačiū draugams ir artimiesiems. Apsikeitimas dėkingumu su artimaisiais sudaro pozityvų bendravimo foną. Tokie emociniai pasiglostymai padeda susivienyti. Beje ne vien artimieji užsitarnavo mūsų dėkingumo. Kodėl neparašyti laiško mokytojui, kuris jums padėjo apsispręsti dėl profesijos pasirinkimo, ir papasakoti jam, kaip dažnai jį prisimenate? Arba rašytojui, kurio knygos turėjo įtakos jūsų gyvenimui ir suteikė paramą sunkiomis minutėmis?

Dėkojimo praktika - kūrybinis procesas. Tai stiprus ir išganingas ritualas, kuris padeda prisiminti visą įvykusį gėrį pačiais sunkiausiais ir nepalankiausiais laikais. Mažytis dėkingumo lašelis padeda tapti daug stipresniam. Pabandykite ir įsitikinsite - tai veikia.

Žurnalas „Raktas“ 2018 m.

Naujienlaiškio prenumerata

Užsiprenumeruokite naujienlaiškį ir gaukite aktualiausias naujienas bei geriausius straipsnius tiesiai į el. paštą.

Sekite „Tobulėk online“ naujienas bei įrašus Facebook

Seminarai, mokymai, kursai, knygos internetu                               

@ 2021 Tobulėk online | Visos teisės saugomos